אינטליגנציה תנועתית

אינטליגנציה תנועתית

אינטליגנציה תנועתית, זהי הכותרת של סידרת תוכניות, פרי יצירת רבת השנים של ד"ר רותי אלון, פלדנקרייז סניור טריינר
תוכניות הלו באים לתת מענה ולשפר את איכות החיים של כל אדם באשר הוא.

*התוכניות לחיזוק עצם ושכלול היציבה, Bones for Life® נלמדת בשלושים מדינות בעולם ומטרתה היא להציע פתרון של אינטליגנציה תנועתית לבעיית אובדן מסת העצם בגיל השלישי, לשפר את ההיבט התנועתי באקולוגיה האישית של כל אדם בכל גיל ומצב הכושר. הליכה דינאמית וקפיצית היא המניע הטבעי לחיזוק העצם.

* Chairs® , באה לתת מענה לאותם האנשים שמחפשים לשפר את מסת העצם, אך עדיין לא מסוגלים להגיע או לקום מהרצפה.

*Walk for Life, הליכה בראש מורם- לבריאות, להעצמה ולאופטימיזם ביולוגי, הליכה מתוקנת עם מקלות נורדיים, היא חגיגה של קצב, אימפקט, קואורדינציה, קיצורי דרך ליציבה אופטימאלית, למידה בעקבות מתכונות התנעה קדומות בטבע, והמון אויר צח.

*אכילה מודעת, המשחק הפנימי של הלעיסה, לאכול בהנאה ולהשתחרר מהרגלי אכילה אומנם מושרשים אך מכשילים.

" אינטליגנציה תנועתית" של ד"ר רותי אלון, היא בראש ובראשונה מתנה לכול אדם העוסק בה.

Bones for Life® - התוכנית לחיזוק עצם ויציבה נכונה, זו תוכנית המבוססת על הלמידה הסומאטית של שיטת פלדנקרייז, שמה לה כמטרה לשפר את מסת העצם תוך הליכה דינאמית וקפיצית, שהן בעצם המניע הטבעי לחיזוק העצם.

צעידה ריתמית מלאת חיים מצליחה להחדיר דם, נושא המזון והחמצן, אל תוך הרקמה המוצקה של העצם, ומספקת לה את חומר הבנייה לצמיחה של תאים חדשים בתוך העצם.

קואורדינציה הרמונית של התנועה, ביציבה מאופסת היטב, חיונית לעמידה בלחץ הקפיצי של ההליכה הדינאמית והיא המניע הטבעי להמרצת חיזוק העצם.

מחקרי השוואה הראו שנשים באפריקה הנושאות משא על ראשן, תוך הליכה ריתמית ללא מאמץ, מחוסנות הרבה יותר משבירת עצמות (ביחס של 100:1) מנשים במערב, למרות שצפיפות העצם באפריקה ירודה מזו שבמערב. המעניין הוא, שאותן הנשים נושאות משקל על ראשם וגבם, לפעמים עד שליש ויותר ממשקל גופם, למרחקים ארוכים, מבלי שפעימות ליבם ונשימתן ישתנו.
.
Bones for Life® מתייחסת למרכיב התפקודי של המיומנות התנועתית המעורב בעמידות העצם של נושאות המשא על הראש, ומציעה סדרת תהליכי תנועה לשכלול הקואורדינציה הגופנית. הדגש הוא על פיתוח יציבה עומסת משקל המסוגלת לעמוד בבטחה בפעימות קפיציות עתירות כוח, העשויות לעורר את חיזוק העצם וגמישותה.

עקרון מנחה בתהליכי הלמידה הוא תיאום של אינטגרציה הרמונית בין כל חלקי הגוף, כאפיון מרכזי של כל אורגניזם הפועל כהלכה. היכולת העצמית לשכלל את איכות התנועה מושגת דרך התנסות הדרגתית של תהליכים שונים ההולכים ומשתכללים ככול שהתוכנית מתפתחת.

מתכונות התנועה בתכנית לקוחות ממודלים קדמונים של התנעה בטבע, שיעילותם הוכחה דרך מיליוני שנות ברירת אבולוציה.
השיקול העליון בתכנית הוא המחויבות לבטיחותו של כל פרט, והרגישות לקצב התקדמות אישי לכל אדם.

התכנית משתמשת באמצעים פשוטים להגברת כוח התנגדות מבוקר ללחץ, כמו: הדיפת קיר, רצועת בד כרתמה, משקולות ועוד.

מדידות אובייקטיביות ממוחשבות על צפיפות העצם של משתתפי התכנית הראו במקרים רבים שיפור משמעותי.
התוכנית נלמדת בקבוצות וחוגים של אחת לשבוע, ברחבי הארץ ובעולם כולו.
אם ברצונך ללמוד בקורס להכשרת מורים, ניתן לבקר ב"קורסים בסדנאות" http://www.lifeismovement.co.il/page.asp?pageID=7
וגם באתר של רותי אלון, יוצרת התוכנית:
http://www.bonesforlife.co.il/trainings.asp#Israel
- הליכה בראש מורם- Walk for Life
התוכית מאפשרת:
*להפעיל את כל חלקי הגוף בקואורדינציה הרמונית, יעילה ומהנה
*לבנות יציבה המשכית העמידה ללחץ הקפיצי המוגבר של הליכה דינמית
*לרכוש קיצורי דרך כדי להגן על בטיחות המפרקים הפגיעים בתנועה טבעית
קורס ההליכה בראש מורם, Walk for Life הוא חגיגה של קצב, אימפקט, קואורדינציה, קיצורי דרך ליציבה אופטימאלית, למידה בעקבות מתכונות התנעה קדומות בטבע, והמון אויר צח בצבעי הטבע. בקואורדינציה הרמונית, יעילה ומהנה השימוש במקלות הליכה אינו משרת את שיווי משקל בלבד, אלא גם משקם את התפקוד המקורי של הזרוע, כמו בהליכה קדומה על ארבע.
היד ההודפת את האדמה, באמצעות המקל, מפיקה את הכוח הקפיצי, העובר דרך הכתף והשכמה אל חוליות הגב העליון,
ומשקם את גמישות האזור הנוקשה והמקובע.
המקלות מאפשרים לזרועות ולגב העליון לקחת חלק מעומס הגוף, ומשחררים את מפרקי הירך והגב התחתון מנטייתם להדחס. זוהי הקלה משמעותית להליכה ולהבראת הקוורדינציה שלהגוף.
השימוש במקלות מעצים את תנופת הצעידה באופן העולה בהרבה על מה שהרגליים בלבד יכולות להפיק.
אכילה בריאה ותנועה - בדרך טבעית
אם ברצונך ליהנות ממה שהנך אוהב/ת לאכול וגם לבנות את האיתות הפנימי שאומר לך מתי די לך, ולחדול אז מן האכילה העודפת ללא כל מאמץ- זו סדנא בשבילך.
אכילה מודעת :המשחק הפנימי של הלעיסה מספקת אסטרטגיה כדי לשחזר את התחושה המקורית שבה כל יצור חי החיי בטבע יודע לזהות את האות האומר מה תומך בחיים, מה לאכול ומתי להפסיק.
ידע פנימי זה הופר על ידי השפע של המזון והקצב החפוז של חיי התרבות.
כמו כל הרגל תנועה, הסגנון האישי של הלעיסה עשוי להתקבע כדפוס מכאני המעוגן במחוות, אופני התנועה וגישות התייחסות. ההרגל התנועתי מחזק את ההתמכרות ואת איבוד השליטה באכילה.
החדשות הטובות הן שאת אופן הפעלת תנועות הגוף לא קשה לשנות. אפשר ללמוד להשתמש בגוף בדרכים אחרות ולהפר את עריצות ההרגל ללא התנגדות. במקום ללכת בדרך הקשה של משמעת ולהתעמת ישירות עם הצורך החיוני של האורגניזם להשיג מזון למחייתו, אפשר ע"י הקשבה להפעלת תנועת הגוף בזמן האמת של הלעיסה ולאכול בהנאה ובסיכוי לזהות את אות השובע וליישם את המסר שלו בקלות ספונטאנית.
ההתנסות בהפעלה מונחית של אופציות לא שגרתיות בדינאמיקת האכילה מציעה הזדמנות ייחודית להינתק מן ההיבט המכשיל של ההרגל ולהחזיר את האמון במצפן הפנימי שחבוי בכל אדם היודע לנווט אותו לאכילה מאוזנת תומכת בטובת החיים.
. בסדנה ייחודית זו לומדים:
• תהליכי תנועה שישפרו את סגנון האכילה והתנועתיות הכללית של הגוף
•לגלות את האות השובע המקורי
• לתאם את שפת הגוף המשקפת את החיוניות התומכת באורגניזם
• לעורר את האופטימיזם הביולוגית ולשדרג את הדימוי העצמי
המשוואה שנושאת את המסר היא:
אנחנו יכולים להפחית את מסת הגוף על ידי:
- הפחתת כמות המזון
- האטת המהירות האכילה
- הגדלת ההנאה בזמן האכילה
. בואו לסעוד איתנו וכל אחד יוכל ללמוד איך להשיג את גוף חלומותיו...